Eksperimenter med dine forsendelser og find de gode tricks
Det er helt klassisk, at når man tænker på fysiske forsendelser af markedsføringsmateriale, så tænker man på breve eller magasiner. Dem kender de fleste, og alle ved i og for sig godt, hvordan den slags ser ud. Nogle vil smide flyere ind som noget separat.
Selvom det er rigtigt, at markedsføring på papir kan være breve magasiner og flyere, så kan det også være meget mere end det.
Hos Bech Distribution er vi eksperter i tryk, og vi ved, hvad der kan lade sig gøre inden for denne type markedsføring. Og vi kan godt sige med det samme, at det nok er mere, end du havde forestillet dig.
Den lille udvidelse i folieringen
En helt klassisk måde at spæde en forsendelse op på er ved at give lidt ekstra med det, man sender ud. Det er sådan noget som en lille vareprøve sammen med et magasin. Den slags finder man ofte i den foliering, der er rundt om bladet.
Har man på et tidspunkt abonneret på et blad eller magasin af en eller anden art, har man nok oplevet, at det var pakket ind i folie, og at der var en lille ekstra ting med.
Og reelt er det kun fantasien og størrelsen på det ekstra, der sætter grænser for, hvad man kan sende med i folieringen.
Derfor er der ikke meget grund til at holde igen. Der er plads til at eksperimentere med det, man sender med forsendelsen til sine modtagere.
Hvad der giver mest mening er selvfølgelig afhængigt af en masse faktorer. Det skal ligge ingen for afsenderens image og profil, det skal også helst have en relevans i forhold til det, det kommer sammen med, og så skal der selvfølgelig være en mening med det.
Der skal være et mål med det, man sender med. Om det er goodwill i forhold til afsenderen, en opfordring til kontakt eller noget helt tredje er mindre vigtigt – der skal bare være en grund til det.
Manuel pakning giver flere muligheder
Hos Bech Distribution har vi nogle fantastiske medarbejdere, der er i stand til at pakke hurtigt og effektivt, og det giver en anden fleksibilitet, når det er mennesker, der pakker. Det har vi mere om i dette blogindlæg.
Den fleksibilitet giver også muligheder i forhold til at eksperimentere og prøve ting af, når du skal sende materiale til folk i din kampagne.
Tryk en plakat og få den sendt til dine kunder, som kan hænge den op og være reklamesøjle for din virksomhed i hjemmet. Send en lille pakke med en gave, som kan stå fremme og være en ting, modtagerne kan snakke med gæster om.
Det overraskende er ofte det, folk husker og lægger mærke til. Derfor kan der være stor gevinst ved at gå ud over det, man plejer at gøre, og det alle de andre gør.
Du skal ikke være bange for at komme med en forespørgsel på noget anderledes. Hvis ikke vores maskiner kan, så kan vi måske klare det med manuel pakning – vi kan faktisk klare det meste, og ellers kan vi nok snakke os frem til en god løsning for alle.
Find det rigtige udtryk i din markedsføring
Det gælder ikke kun i forhold til at sende lidt ekstra med i forsendelsen, at der er plads til at eksperimentere.
Udtrykket i forsendelsen skal også være sådan, at man som modtager gerne vil tage materialet med indenfor. For mange er der en skraldespand ikke langt fra postkassen, og derfor skal man sikre sig, at ens forsendelse i første omgang kommer med ind.
Her er der (igen) mange muligheder, og vores kompetente medarbejdere hjælper gerne med at finde det helt rigtige udtryk til din kampagne. Og har du sendt flere kampagner gennem tiden, er det selvfølgelig en god ide at notere sig, hvad der virker – det kan nok bruges igen.
Hvis du vil vide mere om, hvad vi kan gøre for dig og din virksomhed, så ring til os på telefon 46 55 01 55 eller udfyld formularen nedenfor.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!