Der bliver ikke sendt lige så mange breve som tidligere – udnyt det!
Alle er online hele tiden – i hvert fald så godt som. Derfor er det også naturligt nok, at der er stor fokus på at kapre kunder online gennem nogle af de mange virkemidler og kanaler, der findes inden for onlineverdenen.
Vi synes, man i det mindste bør overveje at holde fast i den fysiske markedsføring. Ikke kun ved at købe plads på reklamesøjler og den slags – også ved at sende materiale til (potentielle) kunder.
Denne type kampagne kaldes en direct mail-kampagne, og du kan læse mere om hvad vi tilbyder inden for direct mail her.
Den fysiske postkasse skal man stadig have, men den bliver ikke brugt lige så ofte, som den blev en gang – og her ligger der et potentiale.
Krigstaktikken – udnyt overraskelsesmomentet
Netop på grund af den manglende aktivitet i postkassen ude ved vejen eller nede i opgangen kan man udnytte overraskelsesmomentet. Hvis man skiller sig ud fra mængden, bliver man lettere at huske, og man er lettere at lægge mærke til.
Fysiske forsendelser – om det er breve, flyers, magasiner, pakker eller noget andet – er efterhånden noget, der igen er lidt af et særsyn.
Derfor lægger man mærke til det, når man får fysisk post. Vel at mærke, hvis det adskiller sig fra de reklamer, nogle får tilsendt.
Krigstaktikken med at overraske har også en effekt i markedsføringen. Effektiv markedsføring er essentiel for en virksomhed, og derfor er det med at udnytte de greb, man har mulighed for. Fysisk post er en del af det arsenal, man kan benytte sig af.
Fysisk post er anderledes – helt ind i hjernen
At det er noget andet, når man får et fysisk brev, end når man får en e-mail, er ikke bare en påstand, som vi selv har mærket. Det er faktisk underbygget videnskabeligt.
En undersøgelse har kigget på, hvordan hjernen reagerer, når man modtager et budskab i fysisk form og elektronisk form. Præcis samme budskab blev givet til forsøgspersoner, der var i en scanner, der kunne følge med i hjerneaktiviteten.
De to beskeder – hvor det altså var det samme indhold, kun mediet var forskelligt – blev modtaget forskelligt.
Den fysiske besked blev modtaget med mere aktivitet i hjernen, og de centre, der blev aktiveret, hang i højere grad sammen med følelser, end ved den elektroniske besked.
Mennesker husker i højere grad med følelser og oplevelser, end med logisk tænkning. Derfor er det interessant, at fysiske forsendelser har den effekt.
Lad os klare forhindringerne ved direct mail
Vi har en vis erfaring inden for branchen – faktisk har vi eksisteret i over 50 år. Derfor har vi også helt styr på de udfordringer, der kan være i forbindelse med en direct mail-kampagne, som lander i folks postkasser.
Vi har styr på alt fra trykkeriet af materialet til forsendelsen af det og alt derimellem. Og faktisk er der nogle ting, man skal være opmærksom på – også ud over den store succes og det medfølgende arbejdspres, den gode kampagne naturligvis vil skabe.
I et andet blogindlæg har vi været inde på den såkaldte Robinsonliste, som er en liste over de, som har frabedt sig henvendelser i markedsføringsøjemed.
Kontakter man nogen på Robinsonlisten, vanker der bøde, og det er en dårlig forretning. Derfor tilbyder vi også datavask, så alle de forkerte bliver renset fra den liste, materialet sendes ud efter.
Kunne det være interessant for dig og din virksomhed? Så udfyld formularen herunder.
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!